Nikogo przekonywać nie trzeba, że warto być na bieżąco. Jak jednak nadążyć za news’ami, gdy danych coraz więcej, a ich przyrost jest nie do ogarnięcia dla przeciętnego człowieka (w zasadzie to chyba dla nikogo). Dane musi analizować cały sektor marketingowy, my możemy wykorzystywać je do zakupów… a wiadomo, że szukając opinii o produkcie prędzej czy później trafimy na blogi, fora i portale społecznościowe. Oto narzędzie, które pozwoli przeszukać social media szybko i sprawnie.
Socialmention to darmowe narzędzie przeznaczone do analiz w czasie rzeczywistym. Przeszukuje blogi, mikroblogi, serwisy „zakładkowe” (bookmarking sites), także witryny ze zdjęciami i filmami. Jest idealny do wykonywania szybkiego wyszukiwania nazwy firmy bądź produktów konkretnej marki.
Ciekawe jest wykorzystywanie meta danych:
- strength – to natężenie, z jakim mówi się na dany temat
- sentiment – to stosunek komentarzy pozytywnych do negatywnych
- passion – to procent użytkowników, który wypowiada się na dany temat wielokrotnie
- reach – to poziom wpływu danej marki
Na bocznej szpalcie pokazuje się także lista top czyli najlepsi użytkownicy, najczęstsze słowa kluczowe i hashtagi oraz źródła danych.
Użytkownicy, którzy chcą zachować bieżące wyszukiwanie mogą pobrać raporty do pliku CSV. Dla tych, co lubią być na bieżąco istnieje możliwość śledzenia aktualizacji za pomocą powiadomień e-mail lub RSS.
Użytkownicy, którzy chcą zachować bieżące wyszukiwanie mogą pobrać raporty do pliku CSV. Dla tych, co lubią być na bieżąco istnieje możliwość śledzenia aktualizacji za pomocą powiadomień e-mail lub RSS.
Acha – minus jest tylko jeden – Socialmention nie przeszukuje polskiej sieci 🙁